Příklady použití

Běžná pobočková ústředna

V tomto režimu je Inted VoIP PBX server využit jako běžná analogová či digitální pobočková ústředna s několika výhodami. Díky využití VoIP operátorů není připojení ústředny závislé pouze na jednom poskytovateli hlasových služeb a lze využít možnost směrovat hovory do různých směrů podle nejnižší ceny. Samozřejmě je tím také zajištěna záloha proti výpadku některého z hlasových operátorů. Přes internet je také možné připojit vzdálené pobočky pracovníků na služebních cestách (i v zahraničí) případně při práci z domova.

klasicka_pobockova_ustredna

 

Propojení více ústředen v jeden celek

Několik fyzicky oddělených ústředen je možné propojit, čímž vytvoří jednu společnou telefonní síť s jedním číslovacím plánem. Uživatel takové sítě se pak nemusí zajímat, zda volá na telefon v téže budově nebo například na zahraniční pobočku firmy. Hlavní výhodou je, že všechny hovory v takovéto síti jsou zdarma. Pro odchozí volání může být každá z ústředen samostatně připojena do veřejné telefonní sítě nebo k VoIP operátorům, případně může využívat propojení do telefonní sítě v sídle společnosti.

vice_ustreden_v_jeden_celek

 

Virtuální ústředna

V tomto případě není hardware ústředny umístěn přímo u zákazníka, ale v datovém centru na páteřní síti s vysoce rychlým a spolehlivým připojením. Toto řešení je velmi výhodné například pokud firma nemá žádné centrální místo s dostatečným technickým zázemím pro instalaci serveru nebo pokud si firma chce hardware ústředny pouze pronajímat.

virtualni_ustredna

 

Ústředna callcentra

Zejména v call centrech je nutné zajistit takové zálohování systému, aby byl jakýkoliv problém překlenut v co možná nejkratším čase. Nejčastěji se zde  používá záloha pomocí HA clusteru (tento typ zálohování je samozřejmě možné použít i kdekoliv jinde). Pokud nastane problém na jednom ze serverů, druhý server tuto chybu odhalí a okamžitě zahájí procesy aby přebral funkci prvního. V obvyklém případě je záložní server kompletně připraven během přibližně 30 sekund.

ustredna_callcentra

 Zařízení pro nahrávání hovorů

Díky vysoké flexibilitě Inted VoIP PBX serverů je lze využít i jako doplňkové zařízení pro nahrávání hovorů, které se připojuje k jiným ústřednám. Mezi stávající pobočkovou ústřednu a veřejnou telefonní síť se připojí VoIP server, který se chová zcela transparentně a pouze předává hovory z jednoho rozhraní na druhé a provádí jejich nahrávání. Takto je možné nahrávat hovory na analogových, ISDN i VoIP kanálech.

nahravani_hovoru

PDFTiskEmail

Copyright © 2014 Avatech s.r.o.